Voedselbankactie zeer geslaagd

4 februari 2018

De inzamelingsactie voor de Voedselbank bij de Albert Heijn op het Gelderlandplein was een groot succes! Bij de actie waren een groot aantal PvdA’ers betrokken zoals Marijn van Ballegooijen, Flora Breemer en Estella Heesen. Samen met vrijwilligers van de Voedselbank ongeveer negentig kratten noodzakelijke levensmiddelen op voor hulpbehoevenden.

Bij de ingang van de grutter kregen supermarktbezoekers een lijst aangereikt met levensmiddelen – pasta, tandpasta, olijfolie, conserven et cetera – die zij op vrijwillige basis konden kopen voor de Voedselbank. De gehele dag door bleef het winkelpubliek gul producten schenken en werden talloze kratten gevuld.

Zuid vertegenwoordigd in Noord
Zaterdag werd er eveneens een campagne-actie georganiseerd door de centrale stad op het Waterlandplein in Noord in aanloop naar de Gemeenteraadsverkiezingen. Hierbij werd Zuid vertegenwoordigd door kandidaten Hendrik-Jan Biemond, Nisan Sarican en Julian Verbeek en lijsttrekker De Pijp-Rivierenbuurt Ercan Çolak.

Op het plein stond een gezellige partytent met koffie en snoep voor de kleintjes. De ongeveer dertig aanwezigen PvdA’ers – onder wie lijsttrekker Marjolein Moorman – gingen in gesprek met buurtbewoners over het partijprogramma van onze partij en welke problemen er in de wijk spelen.

Veelbesproken thema’s waren het terugnemende gevoel van veiligheid, almaar duurder wordende huizen en verschraling van de sociale cohesie.