Door op 22 juli 2016

Gaybrapad in Amsterdam Zuid

Op initiatief van de PvdA Zuid heeft Amsterdam aan het begin van de Europride een echt gaybrapad. Nota bene op de PC Hooftstraat ter hoogte van de van Baerlestraat. Op Roze Zaterdag zal dit tastbare signaal dat LHBT-ers met open armen ontvangen worden in Amsterdam worden geopend.

Fractievoorzitter Estella Heesen: ‘Het regenboogzebrapad is een wereldwijd initiatief om de emancipatie van LHBT kracht bij te zetten. Al vele steden zijn ons voor gegaan en hebben inmiddels zo’n prachtig pad liggen. We waren verbaasd dat dat in Amsterdam nog niet zo was. We hebben ons er hard voor gemaakt dat het gaybrapad er zou liggen tijdens de Europride.’

Voor de PvdA Amsterdam Zuid is het verwezenlijken van een gaybrapad naast het hartelijk welkom heten van LHTB-ers in het stadsdeel, een belangrijk symbool om duidelijk te maken dat Amsterdam Zuid nog steeds koploper is in het ontwikkelen van diversiteitsbeleid.

Foto: Mark de Vos