Door Keren Hirsch op 7 maart 2023

Stadsdeelcommissie organiseert bewonersavonden over erotisch centrum

Eind februari werd bekend dat 2 van de 3 voorkeurslocaties voor de komst van een erotisch centrum in stadsdeel Zuid liggen. Wij snappen dat dit tot zorgen en vragen leidt en daarom vinden wij het als PvdA-fractie van belang om met bewoners, ondernemers, sekswerkers, experts en andere betrokken in gesprek te gaan.

Wij hebben begin dit jaar ingestemd met een hoorzitting voor bewoners, ondernemers, experts en andere betrokken mocht er in Zuid een mogelijke voorkeurslocatie zijn. Nu er in Zuid 2 locaties zijn aangewezen staan wij uiteraard volledig achter deze hoorzitting die georganiseerd gaat worden namens de stadsdeelcommissie.

Dit is een belangrijk onderwerp waar wij ons als fractie zo goed mogelijk op voorbereiden. Bij een goede voorbereiding hoort ook dat wij eerst de adviesaanvraag vanuit het college moeten ontvangen, zodat wij de juiste vragen kunnen stellen en ook goed in gesprek kunnen met betrokken.

Omdat het stadsdeel, de gemeente en zeker ook wij als fractie zien hoe dit leeft, wordt er vanuit de gemeente als eerste een officiële bewonersavond georganiseerd. Deze zal naar alle waarschijnlijkheid eind maart zijn. Hierbij zal ook burgemeester Halsema aanwezig zijn om toelichting te geven en naar u te luisteren.

Hierna zullen wij als stadsdeelcommissie ook 1 of 2 avonden organiseren, zodat er alle gelegenheid is om elkaar te spreken.

Zodra alle data en locaties exact bekend zijn zullen wij deze met u delen.

Wij hopen zoveel mogelijk mensen te spreken.

Vriendelijke groeten namens de PvdA-fractie Amsterdam Zuid.

Keren Hirsch

Ik ben Keren Hirsch, eind 30 en woon praktisch mijn hele leven in Amsterdam Zuid, geboren in Jeruzalem en daar mijn eerste levensjaar doorgebracht. Ik ben opgegroeid in Buitenveldert en daar eigenlijk nooit meer weggegaan. Waarom zou je ook, het is een prachtig stukje Amsterdam. In het dagelijks leven ben ik Product Owner van beroep,

Meer over Keren Hirsch