Politicus aan het woord: Keren Hirsch (stadsdeelcommissielid en fractievoorzitter)

Door Keren Hirsch op 28 februari 2023

Inmiddels zijn we als fractie bijna een jaar bezig en we zijn best tevreden. Er zijn meerdere adviezen en moties aangenomen en we bouwen verder aan onze speerpunten. Zuid staat voor veel uitdagingen. Het is een wijk waar veel mensen wonen die het goed hebben maar ook zoveel minima. Mensen die onze hulp nodig hebben. Een stadsdeel waar een nieuwe woon/werkwijk is gebouwd (ZuidAs) en waar nog veel bijkomt. Maar ook een wijk die voor alle Amsterdammers moet worden. Een stadsdeel met veel ouderen waar we altijd naar om moeten blijven kijken en een stadsdeel met gelukkig veel betrokken inwoners.

Op dit moment is de mogelijke komst van een Erotisch Centrum bij de RAI/Europaboulevard een veel besproken onderwerp. Als fractie willen wij nu eerst alle betrokkenen zoveel mogelijk horen. Zodat we begrijpen hoe bewoners, ondernemers, sekswerkers, organisatie uit de buurt en deskundigen tegen het centrum aankijken. Pas daarna zal de fractie tot een oordeel komen en een goed gewogen advies kunnen geven aan de gemeenteraad en het college van B&W.

Wij roepen u dan ook op als u vragen of zorgen heeft over dit onderwerp of als er wellicht andere zaken in Zuid waar u iets over wil weten. Neem contact met ons op. Wij horen graag van u! Mailen kunt u naar [email protected].

Keren Hirsch

Ik ben Keren Hirsch, eind 30 en woon praktisch mijn hele leven in Amsterdam Zuid, geboren in Jeruzalem en daar mijn eerste levensjaar doorgebracht. Ik ben opgegroeid in Buitenveldert en daar eigenlijk nooit meer weggegaan. Waarom zou je ook, het is een prachtig stukje Amsterdam. In het dagelijks leven ben ik Product Owner van beroep,

Meer over Keren Hirsch