24 februari 2022

Ons stadsdeel heeft het sociale geluid nodig

Het zit er bijna op, onze termijn als lid van de Stadsdeelcommissie Amsterdam Zuid.

Vier jaar lang hebben wij namens de PvdA ons mogen inzetten voor ons mooie stadsdeel. We waren de ogen en oren van de wijk. Dat hebben we met veel plezier trots gedaan.

Terugkijkend kunnen we trots zijn op wat we bereikt hebben. We hebben bij kunnen dragen aan veiligere wijken, meer groen in Zuid, het behoud van bibliotheken, rookvrije pleinen of mooie nieuwe blikvangers zoals de regenboogtrap. Ook was er aandacht voor lokale problemen zoals het afvalprobleem, de bouwdynamiek en zorgen over verkeersveiligheid op bepaalde plekken.

Laten we daarnaast ook niet alle mooie initiatieven van alle bewoners vergeten. De winnaar van de Stem van Zuid kon zijn/haar plan toelichten tijdens onze vergadering, en de plannen werden waar mogelijk ook uitgevoerd. Zo hebben we fantastische wormenhotels in Zuid en mooie containertuintjes gerealiseerd in Amsterdam Zuid.

De Stadsdeelcommissie heeft de politiek dichterbij de bewoners gebracht en dat is altijd een positief punt. Het vergaderen in de wijk maakte dat de Stadsdeelcommissie niet alleen politiek was maar ook onderdeel van de gemeenschap.

Ik ben trots op wat we bereikt hebben en hoop dat ik de komende periode terug mag keren.

Ons stadsdeel heeft het sociale geluid nodig. Zodat ook in Zuid er aandacht blijft voor iedereen en er voor iedereen een plek is en blijft.

Keren Hirsch – PvdA