24 februari 2022

Er moet in Zuid sociaal gebouwd worden

De stadsdeelcommissiefractie in Zuid staat voor een leefbaar stadsdeel waar voor iedereen plek is. Daarom hebben zij recent de volgende adviezen ingediend.

Het advies van GroenLinks heeft PvdA is aangenomen om te onderzoeken of vrachtwagens kunnen worden geweerd tussen 8.00 tot 9.00 uur in de ochtend. Op dat tijdstip zijn er veel kinderen op de weg die naar school gaan en dat brengt vaak gevaarlijke verkeerssituaties met zich mee. Daarom wordt nu onderzocht of op die tijden vrachtwagens van de straat kunnen worden gehouden.

Brommers en scooters die op het fietspad rijden, zorgen in Buitenveldert veel overlast. Daarnaast is het door gemotoriseerd vervoer op fietspaden in de zomer de tegels eerder los komen te liggen. Dit geeft voor in Buitenveldert elke zomer veel overlast en resulteert in gevaarlijke verkeerssituaties. Daarom is het advies van de PvdA aangenomen om te onderzoeken of brommers en scooters ook buiten de ring van het fietspad naar de rijbaan moeten worden verplaatst.

Wonen is een grondrecht en de PvdA staat pal voor betaalbare huur en een gemengd stadsdeel. Om de enorme woningnood op te lossen moet er gebouwd worden. Het is voor de PvdA ontzettend belangrijk dat 40% van die bouw sociale huur is, en er wordt vastgehouden aan de 40-40-20-afspraak. Daarnaast blijft de PvdA in samenspraak met GroenLinks aandringen om in Buitenveldert en ook op de Zuidas te kijken of er geclusterde seniorenwoningen gebouwd kunnen worden. Zodat deze woningen wel op plekken komen met de juiste voorzieningen in de buurt.