7 november 2014

Actiegroep “Red Bus 62”

De actiegroep Red Bus 62 vraagt uw aandacht voor het volgende: Zoals u wellicht weet is er een hoop onrust over de gevolgen van de sterk gewijzigde route van Bus 62 door Buitenveldert. Een van de gevolgen is de opheffing van veel bestaande haltes, waaronder de halte Egelenburg.De bewoners van Egelenburg, Cronenburg, Ruppelmonde, Cuserstraat, Boechorststraat en Bolestein verliezen hun rechtstreekse verbinding met het Groot Gelderlandplein en nabijgelegen voorzieningen, winkelcentrum Buitenveldertselaan en het VU Medisch Centrum.

Wij komen op voor de ouderen en de minder valide bewoners van onze mooie wijk die door de maatregel van het GVB hard getroffen worden in hun mobiliteit, contact met de buitenwereld en (eigen) bereikbaarheid (bv ontvangen van visite). Maar we denken ook aan de scholieren van de Christelijke Scholengemeenschap Buitenveldert die dagelijks met Bus 62 reizen.

Wij, de actiegroep Red Bus 62, hebben een Facebookpagina ‘Red Bus 62’ gecreëerd en een petitie opgesteld die we willen aanbieden aan de Stadsregio en het GVB. Ga naar: https://petities.nl/petitie/red-bus-62 en steun onze petitie!

Tot 17 november 2014 kunt u ons steunen met een handtekening.

Dank u wel,
Jerry Straub.

Het Bestuur van de PvdA Amsterdam Zuid steunt de Actiegroep Red Bus 62 en roept de leden van de afdeling die dit ook willen steunen op om ook hun handtekening te zetten.