Marijn van Ballegoijen wethouder in Amstelveen

22 mei 2018

Voormalig-deelraadslid en dagelijks bestuurder in Zuid, Marijn van Ballegooijen, is voorgedragen als wethouder in Amstelveen. Hiermee verliest Amsterdam-Zuid een immens betrokken bestuurder. PvdA Amsterdam Zuid wenst Marijn ontzettend veel succes bij deze nieuwe uitdaging in onze buurgemeente.

De afgelopen bestuursperiode bestierde Marijn de sociale portefeuille waarmee hij onder andere organisaties stimuleerde op de gebieden van armoede bestrijding en het vergroten van kansen. Zijn werk en persoonlijke aanpak werd enorm gewaardeerd, en de gemeenteraad was van plan hem wederom voor te dragen voor het dagelijks bestuur in Zuid.

Open vacature
Doordat Marijn elders aan de slag gaat, is er nu een opening ontstaan bij het dagelijks bestuur van in stadsdeel Zuid. Van 21 tot en met 25 mei kunnen mensen met belangstelling voor deze bestuurlijke rol zich melden bij [email protected]. Daarvoor geldt de procedure zoals die in april werd gevolgd. Bij de selectie van de voordracht kan de adviescommissie ook putten uit de kandidaten die zich in april al meldden voor een bestuurlijke rol. Daarover worden zij geïnformeerd.