15 april 2017

DE AMSTERDAMDAG 1 APRIL

PvdA-Amsterdamdag in Zuid (verslag; Marijn van Ballegooijen)
Twee keer per jaar komen alle PvdA‘ers die actief zijn in de Amsterdamse afdelingsbesturen, bestuurscommissies en Gemeenteraadsfractie bij elkaar voor de “PvdAAmsterdamdag“. Afgelopen zaterdag 1 april was Stadsdeel Zuid de gastvrouw. De bijeenkomst vond plaats in het buurtgebouw Henrick de Keijser, een nieuw buurtinitiatief in de pijp waar de bewoners samen voor gezelligheid zorgen. (Lees meer hierover in een eerder artikel op deze website!).
Afdelingsvoorzitter Femke Roos opende de bijeenkomst met een welkomstwoord en met een heerlijk broodje, gesmeerd door een lokaal sociaal werkbedrijf. De aanwezigen keken terug op de verkiezingsuitslag van de afgelopen Tweede Kamerverkiezing in Amsterdam. Dat wakkerde de strijdlust aan. Daarna is gesproken over de komende jaren voor de PvdA Amsterdam, met de blik op de Gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Wat vinden we de belangrijkste maatschappelijke problemen om op te lossen? Hoe gaan we om met de bestuurscommissie’s nieuwe stijl? Hoe zetten we een goede verkiezingscampagne neer? De discussie daarover was ter inspiratie van het afdelingsbestuur Amsterdam, die met uitgewerkte voorstellen zal komen richting alle Amsterdamse PvdA leden op de komende Algemene Leden Vergaderingen.
De dag werd afgesloten met een rondleiding door de Voedselbank aan de Lutmastraat en met een drankje in een café in de Pijp.